Vlasnici starih automobila, koji su zbog prestanka proizvodnje benzina „super” prinuđeni da sipaju bezolovni benzin, samo od proizvođača automobila mogu da dobiju informacije da li to može da ošteti motor. Na pumpama u Srbiji sve teže može da se nađe „MB premijum 95”, koji se više ne proizvodi iz ekoloških razloga, a stručnjaci su podeljeni oko toga da li bezolovni benzin, kod automobila koji su trošili „super”, može da ošteti ventile u motoru. Ranije je bilo najavljivano da će se na pumpama u Srbiji prodavati aditivi, koji će se povremeno dodavati bezolovnom benzinu. Pojedini stari automobili, koji sada moraju da troše bezolovni benzin, napravljeni su tako da mogu bez ikakvih problema da podnesu veliki broj obrtaja u motoru, dok nekima to smeta. Sve zavisi koji je motor u pitanju. Ranije su u evropskim zemljama proizvođači automobila putem medija obaveštavali o tome koji modeli mogu bez ikakvih posledica da pređu na bezolovni.
Vlasnici starih automobila, koji su zbog prestanka proizvodnje benzina „super” prinuđeni da sipaju bezolovni benzin, samo od proizvođača automobila mogu da dobiju informacije da li to može da ošteti motor, kažu u Auto-moto savezu Srbije (AMSS).
Na pumpama u Srbiji sve teže može da se nađe „MB premijum 95”, koji se više ne proizvodi iz ekoloških razloga, a stručnjaci su podeljeni oko toga da li bezolovni benzin, kod automobila koji su trošili „super”, može da ošteti ventile u motoru.
Ranije je bilo najavljivano da će se na pumpama u Srbiji prodavati aditivi, koji će se povremeno dodavati bezolovnom benzinu.
Pojedini stari automobili, koji sada moraju da troše bezolovni benzin, napravljeni su tako da mogu bez ikakvih problema da podnesu veliki broj obrtaja u motoru, dok nekima to smeta.
„Sve zavisi koji je motor u pitanju”, kaže direktor kvaliteta u Centru za motorna vozila AMSS-a Nenad Jovanović, i dodaje da su ranije u evropskim zemljama proizvođači automobila putem medija obaveštavali o tome koji modeli mogu bez ikakvih posledica da pređu na bezolovni.
Jovanović je kazao da dosta automobila u Srbiji, kao što su „zastave” i „lade”, već godinama bez ikakvih problema idu na gas koji, takođe, ne sadrži olovo.
U Naftnoj industriji Srbije (NIS), koja je u julu ove godine prestala da proizvodi benzin koji sadrži olovna jedinjenja, kažu da korišćenje bezolovnog benzina nema štetne posledice i da je u interesu građana i vozača prestanak proizvodnje „olovnog benzina” i njegova zamena kvalitetnijim derivatima, koji zadovoljavaju savremene ekološke standarde.
NIS je, kako ističu, prestankom proizvodnje „olovnog benzina”, završio proces prelaska te kompanije na proizvodnju kvalitetnog i ekološki čistog goriva, što će doprineti poboljšanju kvaliteta vazduha i zdravlja građana.
Prestankom proizvodnje olovnog benzina, Srbija se priključila evropskim zemljama, gde je ovo gorivo zamenjeno kvalitetnijim i time se naša zemlja svrstava među one koji ne koriste „zastarelo” gorivo.